Guldhanden

Varje år belönas tre organisationer med SiteVisions egna pris Guldhanden utifrån att de har med hjälp av SiteVision lyckats skapa webbplatser och intranät utöver det vanliga.

Priset Guldhanden instiftades 2011 och delas ut i tre kategorier: Bästa kommersiella webbplats, Bästa offentliga webbplats samt Bästa intranät. Vinnarna utannonseras i samband med det årliga evenemanget SiteVisiondagarna.

Vi är glada och stolta över att hela 16 Limepark-kunder har kvalat in som finalister till priset Guldhanden genom åren.

2019: 3 finalister
Finalist: Destination Halmstadlänk till annan webbplats i kategorin Bästa kommersiella webbplats
Finalist: Region Blekingelänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster i kategorin Bästa offentliga webbplats
Finalist: Krokoms kommunlänk till annan webbplats i kategorin Bästa offentliga webbplats

2018: 1 vinnare och 2 finalister
Vinnare: Folkpoollänk till annan webbplats i kategorin Bästa kommersiella webbplats
Finalist: Kungliga slottenlänk till annan webbplats i kategorin Bästa kommersiella webbplats
Finalist: SVT i kategorin Bästa intranät

2017: 1 vinnare
Vinnare: Ånge kommunlänk till annan webbplats i kategorin Bästa offentliga webbplats

2016: 1 vinnare och 1 finalist
Vinnare: Tillväxtverketlänk till annan webbplats i kategorin Bästa offentliga webbplats
Finalist: Keolis i kategorin Bästa intranät (design/mallbygge)

2015: 1 vinnare och 1 finalist
Vinnare: Sveriges Olympiska Kommittélänk till annan webbplats i kategorin Bästa kommersiella webbplats
Finalist: Älvkarleby kommunlänk till annan webbplats

2014: 2 vinnare (första året med kategorier)
Vinnare: Sveriges Kommuner och Landstinglänk till annan webbplats i kategorin Bästa offentliga webbplats
Vinnare: Lidingö stad i kategorin Bästa intranät (design/mallbygge)

2013: 3 av 4 finalister
Falkenbergs kommun
Kävlinge kommun
Luleå kommun

2012: 2 av 4 finalister
Forskning.se
SBAB Banks mobilwebb

2011: 1 av 4 finalister
SBAB Bank