- Startsida
- Om oss
- SiteVisiondagarna
- Guldhanden
Guldhanden
Varje år belönas tre organisationer med SiteVisions egna pris Guldhanden utifrån att de har med hjälp av SiteVision lyckats skapa webbplatser och intranät utöver det vanliga.
Priset Guldhanden instiftades 2011 och delas ut i tre kategorier: Bästa kommersiella webbplats, Bästa offentliga webbplats samt Bästa intranät. Vinnarna utannonseras i samband med det årliga evenemanget SiteVisiondagarna.
Vi är glada och stolta över att hela 17 kunder har kvalat in som finalister till priset Guldhanden genom åren. Limepark är den enda partnern som haft finalister varje år.
2020: 1 finalist
Finalist: Kungliga musikhögskolan i kategorin Bästa offentliga webbplats
2019: 3 finalister
Finalist: Destination Halmstad i kategorin Bästa kommersiella webbplats
Finalist: Region Blekinge i kategorin Bästa offentliga webbplats
Finalist: Krokoms kommun i kategorin Bästa offentliga webbplats
2018: 1 vinnare och 2 finalister
Vinnare: Folkpool i kategorin Bästa kommersiella webbplats
Finalist: Kungliga slotten i kategorin Bästa kommersiella webbplats
Finalist: SVT i kategorin Bästa intranät
2017: 1 vinnare
Vinnare: Ånge kommun i kategorin Bästa offentliga webbplats
2016: 1 vinnare och 1 finalist
Vinnare: Tillväxtverket i kategorin Bästa offentliga webbplats
Finalist: Keolis i kategorin Bästa intranät (design/mallbygge)
2015: 1 vinnare och 1 finalist
Vinnare: Sveriges Olympiska Kommitté i kategorin Bästa kommersiella webbplats
Finalist: Älvkarleby kommun
2014: 2 vinnare (första året med kategorier)
Vinnare: Sveriges Kommuner och Landsting i kategorin Bästa offentliga webbplats
Vinnare: Lidingö stad i kategorin Bästa intranät (design/mallbygge)
2013: 3 av 4 finalister
Falkenbergs kommun
Kävlinge kommun
Luleå kommun
2012: 2 av 4 finalister
Forskning.se
SBAB Banks mobilwebb
2011: 1 av 4 finalister
SBAB Bank