Från 24 till 4 mallar hos Kumla kommun

2016-11-23

I våras lanserade Kumla kommun en ny webbplats och besökarna uppskattar att den är lättare att läsa på mobila enheter. När vi minskade på antalet mallar blev webbplatsen dessutom enklare att hantera.

I samband med att Kumla kommun skulle uppgradera till Sitevision 4 ville de ta fram en helt ny och följsam webbplats. Limepark fick uppdraget att leverera design, funktionalitet och mallar.

Den nya webbplatsen hanteras med endast fyra mallar (jämfört med tidigare 24) vilket underlättar administrationen. Med vår Snabbstart kunde Kumla bygga struktur och lägga in information under tiden design- och mallbygget pågick.

Vi frågade Karin Moberg, kommunikatör på Kumla kommun, om de fortfarande var nöjda med vår leverans och vad besökarna tycker om nya webbplatsen:

– Vi är supernöjda och väldigt tacksamma över den hjälp och det stöd som vi fått av Limepark, ni har hela tiden bjudit på det där lilla extra som man som kund ofta söker. Internt är vi väldigt nöjd med utseendet och att den nu äntligen är läsbar i mobila enheter. Den återkoppling vi fått från medborgarna har också varit positiv att den blivit tydligare att se och läsa. Sammantaget så är vi jättenöjda!

Besök Kumlas webbplats på www.kumla.se Länk till annan webbplats..

Artikeln är skriven av: Stefan Sjögren Projektledare stefan@limepark.se
  • Design
  • Mallbygge
  • Utveckling
  • Projektledning

Vill du komma i kontakt med en referens?