Halmstads Näringslivs AB byter till Sitevision
I slutet på januari lanserade Halmstads Näringslivs AB sin nya webbplats med hjälp av reklambyrån Mecs och Limepark.
- Vi är väldigt glada över vår nya webbplats, säger Jonas Andersson, digital kommunikationsutvecklare på Halmstads Näringslivs AB.
Deras tidigare webbplats, byggd i Site Direct, behövde en rejäl uppfräschning, både när det gällde design, struktur och innehåll, men framförallt tekniskt, menar Jonas.
Struktur och innehåll stod de för själva, medan reklambyrån Mecs på samma ort hjälpte dem att ta fram en design.
Funktioner
Limepark har därefter varit ansvariga för mallbygget och har bland annat skapat följande funktionalitet.
- En kalender med tillhörande evenemangssida där man via kalendern kan filtrera och lista dagens evenemang på samma sida som visar alla evenemang.
- En nyhetslistning där man via en rullgardinsmeny kan välja vilken månad man vill filtrera nyheterna på.
- En öppna/stäng-funktionalitet där man som besökare inte behöver mötas av alla information på en gång, utan kan välja att läsa mer direkt på sidan.
- Sidhuvudets länkar visas i mobilvyn men har placerats i mobilmenyn för att inte ta onödig plats i sidhuvudet. Dessa visas med ett lite annorlunda utseende för att inte konkurrera med huvudingångarna.
I övrigt är sidan baserad på en väldigt bred grid (stödraster) och flera anpassningar för den responsiva delen har gjorts.
- Vi har fått snabb och kunnig hjälp och rekommendationer och är sammanfattat mycket nöjda med Limeparks arbete och bemötande i projektet, säger Jonas.