Kollektivtrafikkoncernen Keolis lanserar ny webb

2015-02-20

Igår lanserades Keolis Sverige AB:s nya webbplats, www.keolis.selänk till annan webbplats. Limepark ligger bakom design, mallbygge och specialanpassningar i SiteVision.

- Den nya webbplatsen är en del i implementeringen av vår nya varumärkesplattform, där den grafiska delen är en självklar och viktig del, säger Björn Nord, webbkommunikatör på Keolis. I samband med detta har vi valt att närma oss vårt franska moderbolag och tagit del av det europeiska maneret.

Vi är väldigt nöjda med Limepark och hur samarbetet fortlöpt under arbetet med vår nya webbplats. Den är funktionell och har fått en ny och stilren design som följer vår grafiska profil. Resultatet har överträffat de förväntningar vi hade när projektet startade.

Guld på Keo’Awards

Det här är tredje projektet Limepark levererar till Keolis på knappt två år. Sommaren 2013 migrerade vi kollektivtrafikkoncernens befintliga webbplats till SiteVision och våren 2014 levererade vi landets första storskaliga corporate-intranät baserat på SiteVision med Social Collaboration till dem.

Intranätet blev en succé och det svenska bolaget fick ta emot guldpriset på den globala Keoliskoncernens gala, Keo’Awards.

Fakta Keolis

Keolis är en av världens största operatörer inom kollektivtrafik med 6 300 anställda i Sverige och 54 400 anställda i världen.

Fakta Keo’Awards

För att marknadsföra och hylla egna initiativ utvecklade av dotterbolag inom Keoliskoncernen runt om i världen har man skapat Keo’Awards - en årlig internationell gala där framgångsrika Keolisprojekt prisas.

Grundkriterier för att vinna priset är att projektet ska vara:

  • innovativt
  • överförbart till andra bolag inom Keoliskoncernen
  • vinst/nytta ska vara mätbar

Besök webbplatsen på www.keolis.selänk till annan webbplats.

Vill du komma i kontakt med en referens?