Support

Var uppstår problemet?

Vi gör vårt bästa för att fylla i några av fälten automatiskt. Ändra uppgifterna om de inte stämmer.

Debitering * (obligatorisk)
Debitering

Samtycke personuppgifter (Obligatoriskt)

Vanliga frågor

Saknas din fråga? Välkommen att kontakta oss på hej@limepark.se så hjälper vi dig.

Var hittar jag Sitevisions hjälpwebb?

Sitevision har en stor hjälpwebb Länk till annan webbplats. där det finns mycket tips och trix.

Hjälpwebben hänvisar alltid till senaste versionen av Sitevision.

Hur rapporterar jag bäst in ett ärende?

Var tydlig och specifik!

Det är inte säkert att den som behandlar ditt ärende tidigare arbetat med den berörda webbplatsen så var gärna extra tydlig - det är bättre att komma med för mycket information än för lite. Några bra grundregler för att ge oss ett bra underlag för att snabbt kunna sätta igång är:

  • Beskriv problemet så tydligt du kan för att undvika missuppfattningar. Beskriv alltid problemet själv, vidarebefordrade e-postkonversationer innehåller ofta tvetydigheter.
  • Skicka med en länk till en eller flera sidor som har problemet.
  • Beskriv vilken webbläsare och versionsnummer (till exempel Microsoft Edge 17.17134) och vilket operativsystem (till exempel Windows 10 eller OS X 10.7) problemet uppstår i.
  • Bifoga helst en skärmdump eller två som visar hela webbläsarfönstret, inklusive adressfältet. Markera gärna problemet i bilderna.
  • För en tydlig och effektiv hantering - undvik att rapportera in flera olika problem i samma ärende samt att rapportera in nya problem i ett befintligt ärende om de inte är relaterade.

Ibland kan man behöva komplettera med ytterligare information:

  • Om problemet bara uppstår när man gör på ett visst sätt, beskriv steg för steg hur man går till väga för att framkalla problemet.
  • Om problemet är svårt att upptäcka kan det vara bra att skicka med en skärmdump på en sida som fungerar att jämföra med (om det finns).
  • Om problemet är relaterat till mer än bara sidan (till exempel en bild eller ett dokument), skriv vad filen heter och var den finns i arkivet.
  • Vilken version av Sitevision som används. Det hjälper oss att koppla ihop vissa problem med kända buggar.

Om du funderar en extra vända på vilken information som kan vara relevant för det aktuella ärendet och lägger lite tid på en tydlig felbeskrivning så kan vi snabbare komma igång och fokusera all tid på att hjälpa dig lösa problemet!

Jag vill ha hjälp att förvalta min webbplats. Är det support som gäller då?

Förvaltning och support går hand i hand men skiljer sig lite åt, beroende på vad just din organisation behöver.

Med vår tjänst Aktiv förvaltning hjälper vi er att hålla er webbplats stabil och rustad för framtiden.

Snabbare support?

Med vårt supportavtal får du tryggheten i form av snabb support av Limeparks breda Sitevision-kompetens.

Läs mer om vårt supportavtal

Mer om oss

Vi är specialister på Sitevision och nyttiga moduler