Nya webbplatser till kommunala VA-bolag

2017-05-05

På Limepark har vi mångårig erfarenhet av att leverera Sitevisionlösningar till kommunala bolag i avfallsektorn. Det gör att vi kan erbjuda en mängd beprövade lösningar som tillgodoser bolagens kundbehov på ett bra sätt.

dalavatten.se

I början av året lanserades Dala Vatten och Avfall sin nya responsiva webbplats med oss på Limepark som helhetsleverantör. Resultatet är en lättanvänd och tillgänglig webbplats med besökarens behov i fokus. En av funktionerna som setts över rejält är öppettiderna, där företaget nu kan lägga in scheman i förhand och funktionen automatisk visar återvinningscentralernas öppettider för dagen.

Projektet omfattade bland annat ny grafisk form, förbättrad driftinformation med möjlighet till “krismeddelande” på hela webbplatsen Dala Vatten och Avfalls webbansvarige, Stina Grönborg, berättar mer om samarbetet:

- Det här är andra gången vi jobbar med Limepark och det har återigen fungerat riktigt bra. Projektet har flutit på enligt plan. De inblandade är på tårna och hjälper engagerat till även under och efter lanseringen. Samtidigt sätter man tydliga gränser kring vad som ingår och inte ingår.

- Det märks att de har gjort det här förut. Limepark har en enkelhet, krånglar inte till det i onödan. De har god kunskap om Sitevision och gör webbplatsen lätt att hantera. Och de har bra kontakt internt, så saker blir utförda som man lovat, snabbt och effektivt. Vårt samarbete har fungerat mycket bra.

Besök dalavattenavfall.se Länk till annan webbplats.

miva.se

En annan kund i samma bransch som vi arbetat med i många år är Miljö och Vatten i Örnsköldsvik, Miva. Till dem har de också rullats ut en ny webbplats i vår. Arbetet har bland annat omfattat:

  • Moderniserad design och förbättrad responsivitet
  • Kolla din sophämtningsdag
  • Självservice: lättare att beställa tjänster
  • Ny lösning för sorteringsguide
  • Förbättrad lösning för schemalagda öppettider

I höstas gjordes även en responsiv anpassning av CGI:s lösning för Mina sidor.

- Sopsorteringsguiden och ”kolla din sophämtning” är två mycket bra funktioner som underlättar både för oss och kunderna. Limepark har varit lyhörda och försökt hitta lösningar som gör våra kunder nöjda, sammanfattar Mivas kommunikationsansvarige, Jennie Högström.

Besök miva.se Länk till annan webbplats.

Artikeln är skriven av: Johan Dahlqvist VD och Kvalitetsansvarig Projektledare johan@limepark.se

Vill du komma i kontakt med en referens?